OSG 16

16. alkalommal rendezték meg Budapesten 2015. szeptember 12-én a Városi Műjégpályán az Offline Sport Games extrémsport fesztiválját, amire ezúttal is szép számmal érkeztek érdeklődők, többnyire a fiatal korosztályból.

Gördeszka verseny

Az extrém sport kedvelői már a kora délelőtti órákban olyan programokon vehettek részt, mint a gördeszka verseny, BMX és FMX show, görkorcsolya, illetve a break tánc, vagy akit a beatbox érdekelt, valamint a freestyle párbaj, lehetősége nyílt részt venni rajta. Egész nap folyamán voltak nyereményjátékok, étel és italos sátrak, vagy épp a pólókat, matricákat, plakátokat dobálták a szemfülesebbeknek.

FMX – Freestyle Motorcross

Két színpad várta a lelkes hip-hop, rap zenei stílus rajongókat a különböző koncertekre, így például a már sok éve visszalátogató Hősökre, aminek egyik frontembere Baranyai Dániel ’Eckü’ ekképp nyilatkozott OSG-ről: „Kicsit az összetartás fellegvára vagyunk.” Hősök által felcsendült az OSG himnusza, de elhozták zenetárukból a Hip hop hatalom, Északon- Délen című számukat is. Ezt követően T-kyddel való közös produkciójukkal robbant a színpad, a közönség hömpölygő áradata pedig ezt végig kísérte. Ez évben is nagyszerű zárás volt részükről, hogy utolsó számként a pörgős Adogat szövegelést játszották el, amire a tömeg végig tombolt.

Hősök együttes

Hogy a színvonalra is kitérjünk egy kicsit, szerintem évről évre nehezebb összehozni a régi jó minőséget, amit nagyjából azok tapasztalnak, akik már a sokadik Offline Sport Games fesztiválúkon vannak. Évekkel ezelőtt a Westend tetőn rendezték az eseményt. 2008-ban voltam ott először, amikor a magyar versenyzők is igencsak képesek voltak egy épkézláb trükköt „bedobni” például a gördeszka sportág terén, és nem csak az idén profi meghívásos francia vendégük. Meginterjúvoltam pár – az extrém sport fesztiválon részt vett érdeklődőt, - akik közül kettő extrémsport kedvelőt, így Nórit és Rolandot emelem ki. Ők a következőket nyilatkozták:

Nóri:

Hányadik OSG-d ez, Nóri?

  • Jelenleg ez a harmadik fesztiválom és nagyon jól érzem magam. Nyitás óta itt vagyok, egészen after végéig tervezem. Én nagyon régóta szeretem ezt a stílust, mind zenében, mind sportokban. Bár csak néző vagyok, nem űzök semmiféle extrém sportot.

Legközelebb is ellátogatsz a fesztiválra?

  • Részemről a továbbiakban is lesz folytatása az OSG-nek mindenféleképpen.

Annak idején voltál a Westend tetején, amikor még ott rendezték meg az Offline Sport Gamest?

  • Sajnos akkor még nem voltam ilyen szinten benne ebben a témában. Westend tetején nem voltam.

Szerinted milyen az idei színvonal?

  • Nekem az első OSG-m volt a legnagyobb szám, akkor volt újdonság. 2013-ban. A sportfellépőket nézve kevésbé nyújtanak újdonságot, mint évekkel ezelőtt.

 

Roland:

Neked hányadik OSG-d ez?

  • Nekem ez a harmadik OSG-m.

Szerinted idén is színvonalas a rendezvény?

  • Megmondom az őszintét, nekem a 2012-es és 2014-es OSG sokkal jobban tetszett, mint az idei. Nekem ez már nem az igazi. Nekem zek a zenék nem az igazi rap zenék.

Te magad űzöl valamilyen extrém sportot?

  • Nem, csak bokszoltam.

Nagyobb társasággal jöttél ki?

  • 5-en, 6-an jöttünk ki a rendezvényre.

Mit vársz még ettől a rendezvénytől?

  • Egy nagyon nagy bulit várok és persze az after partit.

Jössz legközelebb is?

  • Én igazából majdnem minden évben, amikor tehetem, eljövök. Amikor nincs elég időm, csak akkor nem vagyok itt. Összességében jól érzem magam. Az OSG-vel annyi a bajom, hogy túlságosan kezd átmenni ebbe a mai világba.

A Westend tetőn szerinted mennyire volt más az OSG annak idején, mint itt a Városligetben?

  • Sokkal nagyobb volt a hangulat, sokkal jobb volt ott a rendezés.

 

Break

 

Soraimat zárva Eckü mondatával élek: „Miattatok érdemes csinálni, drága közönség!” Nos, igen, hiába változott sok minden az évek során, a lazaság műfaját ugyanúgy felkeresik a fiatalok, hiszen ez az, „amire egész évben vártál.”

OSG 17 2017-ben is. Te ott leszel?

 

Ivanits Annamária